Naprapaatti hoitaa:

Alaselkäkipu

Tervetuloa Suomen Naprapaattiyhdistyksen sivustolle, missä saat tietoa alaselkäkivusta ja sen hoidosta.

Alaselkäkipu on siis valitettavan yleinen vaiva, ja se voi vaikuttaa merkittävästi elämänlaatuun. Selkäkivusta kärsii elämänsä aikana n. 80-90% väestöstä. Onneksi suurin osa alaselkäkivuista on hyvänlaatuista toiminnallista kipua, joka voi johtua monista eri syistä, kuten lihaksista, fasettinivelistä, välilevyistä ja nivelsiteistä. Useimmiten alaselkäkipu paranee itsekseen muutamassa viikossa tai viimeistään muutamassa kuukaudessa. Alaselkäkipuista suositellaan myös kipujakson aikana pysymään aktiivisena mahdollisimman normaaliin tapaan kivusta huolimatta. Liikunta on tärkeä osa selkäkivun hoitoa ja kipujaksojen ennaltaehkäisyä. Vastaavasti liikkumisen pelko ja välttäminen voivat olla riski alaselkäkivun pitkittymiselle.

Alaselkäkivun alkuperä voi joskus olla vaikea paikantaa tarkasti, ja tätä kutsutaan epäspesifiksi selkäkivuksi. Kipu voi johtua useista selän kudoksista, joissa on hermopäätteitä. On kuitenkin myös tilanteita, joissa alaselkäkipuun liittyy selkeämpiä syitä, kuten laaja välilevytyrä, murtuma tai kasvain. Vakavan alaselkäkivun oireita voivat olla mm. alaraajojen heikkous, tunnottomuus tai puutuminen, ulosteen karkaaminen, virtsaumpi, heikentynyt yleisvointi, kuumeilu, jatkuvasti paheneva selkäkipu, selkäkipuun liittyvä vatsakipu, tai selkäkipu, joka ei helpota levossa. Tällaisissa tapauksissa tarvitaan aina lääkärin jatkotutkimuksia ja hoitoa.

Alaselkäkivun ei tarvitse hallita elämääsi. Ota yhteyttä lähimpään naprapaattiimme ja anna meidän auttaa sinua alaselkäkivun hoidossa. Naprapaatti haastattelee, tutkii ja testaa alaselkäkipupotilaan, jotta asiakas aina asianmukaista hoitoa ja tutkimusta selkäkipuunsa. Naprapaatit ovat erikoistuneet manuaaliseen terapiaan ja terapeuttiseen harjoitteluun. Käytämme hoidoissamme tieteellisesti perusteltuja menetelmiä, ja pyrimme yhdessä kanssasi löytämään parhaat menetelmät selkäkivun voittamiseksi.  Useiden tutkimusten mukaan erityisesti manipulatiiviset hoitomenetelmät yhdistetty asianmukaiseen harjoitteluun ovat osoittautuneet tehokkaimmiksi toiminnallisten alaselkäkipujen hoidossa.

selkakipu
Naprapatia » Näitä hoidamme » Alaselkäkipu